~`.:MK-Azur:.`~

Gražuolė ne ta, kurios blauzdas ar rankas visi giria, bet ta, kurios išvaizda neleidžia žavėtis atskiromis dalimis. - L.A. Seneca
 
rodiklisDUKIeškotiRegistruotisPrisijungti

Share | 
 

 Nevalgau po 18val.

Rodyti ankstesnę temą Rodyti sekančią temą Go down 
AutoriusPranešimas
Akela
Administrator
Administrator
avatar


RašytiTemos pavadinimas: Nevalgau po 18val.   Pen. 01 06, 2012 5:56 pm

Valgyti ar nevalgyti po 6 valandos vakaro?

Jei Jus užvaldė noras pasiekti fizinį tobulumą ir gyventi amžinai, tikriausiai Jums yra žinoma, kad dienos racione turi būti subalansuotas baltymų, riebalų ir angliavandenių kiekis. Tačiau valgyti ar nevalgyti prieš miegą – klausimas, vertas pasamprotavimų. Pažymėsime iš karto, kad nevalgymas po 6 valandos vakaro – pakankamai veiksmingas svorio mažinimo būdas. Daugelis net mano, kad apskritai geriausia nevalgyti po 5. Šis požiūris turi gilias šaknis.

Mes esame gamtos dalis, nežiūrint į tai, kaip retai į ją išsiruoštume. Viskas, kas gyva, orientuojasi pagal Saulę. Štai ir mes, kai Saulė pradeda leistis, turime mažinti suvartojamo maisto kiekį. Turiu omeny, kad po vidurdienio suvartoto maisto kiekis neturi būti didesnis nei suvartoto pirmoje dienos pusėje, o po saulėtekio, kai gamta nustoja maitinti žemę šviesulio energija, logika kužda, būtų geriausia atsisakyti maisto. Be to, artėjant miego metui, visi procesai organizme sulėtėja, ir jis negali sudeginti tiek energijos kiek dieną.

Organizme įsijungia natūralūs visų procesų pristabdymo mechanizmai ir prasideda pasiruošimas miegui. Jei valgysite nurodytu laiko intervalu prieš miegą, įsiterpsite į šiuos pasiruošimo procesus ir pakenksite savo sveikatai. Taigi sekant gamtos pavyzdžiu po saulėlydžio geriausia būtų nevalgyti.

"Nevalgymo po 6 valandos" šalininkai primygtinai rekomenduoja paskutinį kartą pavalgyti likus ne mažiau nei 3 valandoms iki miego. Tačiau labai dažnai mūsų organizmas apie 9 valandą vakaro duoda melagingo alkio signalus. Būtent tada dauguma puola prie šaldytuvų. Visas tuo metu suvartotas maistas virsta riebalais! Todėl labai svarbu žinoti, kad tai klaidingi signalai, ir mokėti jiems pasipriešinti. Iki vakaro mes pavargstame ir mums pradeda atrodyti, kad iš maisto gausime energijos ir atstatysime jėgas. Netikėkite šiais signalais.

Pasistenkite kažkuo užsiimti ir kontroliuoti savo norus. Paskaitykite knygą, pabendraukite interneto forumuose, užsiimkite namų ūkiu – variantų yra daug, tik neleiskite laimėti norui pavalgyti.

Viskas atrodo paprasta ir suprantama. Saulė nusileido – jokio maisto. Tačiau sunku įsivaizduoti, kad dirbantys žmonės, grįžę namo alkani, galės nevalgyti po 6 valandos ir žiūrėti į tai visiškai ramiai.

Taigi neišvengiamai prievartausime save ir tai labai gadins nuotaiką. Vienaip ar kitaip, kad iš tikrųjų nevalgytumėte po 6 valandos vakaro ir tuo pat metu gerai jaustumėtės emociškai, iš pradžių reikės rimtai psichologiškai nuteikti organizmą. Tuo labiau, kad nė vienas mokslinis tyrimas iki šiol aiškiai neįrodė, kad nuo naktį suvalgyto maisto priaugama svorio. Tikriausiai tokių mokslininkų ir dietologų, kurie mano, kad valgymas prieš miegą toks pats svarbus kaip kiti, yra ne mažiau nei aršių jų priešininkų. Ir svarbiausias jų argumentas – jeigu nepavalgote, naktį būtinai prabusite dėl ūmaus alkio priepuolio. Jūsų pasąmonė pažadins Jus ir privers suvalgyti ne atsisakytą lengvą, maistingą vakarienę, o patiekalus, kurių valgyti tikrai neverta. Kad neverstumėte sąmonės pasiekti tokią būseną, pateiksime Jums kelis patarimus, kaip pavalgyti prieš miegą nepakenkiant svoriui ir figūrai.

Reikia valgyti produktus, kuriuose yra lėtai virškinamų medžiagų: skaidulinių angliavandenių ir pieno baltymų. Tiks varškė, žemės riešutų aliejus ir bet kokios daržovės. O štai riebaus ir saldaus maisto reikia vengti (apskritai jo reikia vengti bet kokiu paros metu). Nevartokite produktų, kuriuose gausu kofeino ir alkoholio, nes jie sužadina nervų sistemą ir negalėsite užmigti.

Šiuolaikinio žmogaus gyvenimas ir taip kupinas stresų, jaudulio, depresijos ir viso to, kas prieštarauja harmoningai žmogaus prigimčiai. Dėl to vis daugiau žmonių, ypač gyvenančių didžiuosiuose miestuose, skundžiasi nemiga. Savo įnašą padaro kofeino perteklius, darbas įvairiomis pamainomis, artritas, sąnarių skausmai ir t.t. Žmonės kenčia nuo miego trūkumo, jie ne tik negali užmigti, bet ir prabunda vidury nakties, daug valandų guli laukdami žadintuvo skambučio. Nemiga sukelia nuovargį, depresiją ir sudirginimą, sumažina darbingumą ir susikaupimą.

Gydyti nemigą pakankamai paprasta. Reikia surasti ją sukeliančią priežastį, atsikratyti jos ir tada nemiga dings. Viena tokių priežasčių yra persivalgymas. Virškinimo sistema toliau aktyviai darbuojasi, maisto medžiagos aktyviai patenka į kraują, jos transportuojamos į smegenis ir humorališkai stimuliuojamas aktyvumas. Žmogus negali prisiversti užmigti. Tačiau galima ir priešinga situacija. Jei žmogus gulasi miegoti alkanas (visiškai tuščiu skrandžiu), jis prabunda gilią naktį, nes organizmas reikalauja papildyti energetines atsargas. Todėl būtų optimalu prieš miegą pavalgyti ko nors lengvo, pavyzdžiui, išgerti stiklinę pieno arba suvalgyti gabalėlį sūrio ar krekerį.

Lėtinę nemigą (insomniją) gydantys gydytojai mano, jog šiuo atveju vieni iš efektyviausių vaistų yra užkandžiai, ir siūlo prieš miegą suvalgyti ko nors lengvo. Tuomet nereikės kankintis, niekas netrukdys užmigti, ir neprabusite vidury nakties, kai pasąmonė reikalaus papildyti organizmui būtinų maisto medžiagų atsargas.

Sportininkams labai svarbu prieš miegą valgyti baltyminį maistą. Per naktį raumenys gaus būtinų aminorūgščių, o pats žmogus nestorės.

Ir viena guodžianti žinia. Pasirodo, į klausimą "ką tokio suvalgyti, kad sulieknėčiau" yra pakankamai daug atsakymų. Štai produktų, kurie padeda sudeginti daugiau kalorijų nei gaunama iš jų, sąrašas. Jei valgysite jų vakare, ypač po sporto treniruočių, pagreitės metabolizmas ir svoris sumažės, o ne padidės.


Štai šie stebuklingi produktai:

Obuoliai, abrikosai, artišokai, burokai, mėlynės, vaivoras, brokoliai, briuselio kopūstai. žiediniai kopūstai, melionas, morkos, salierai, menkė, krabai, plekšnė, agurkai, vyšnios, česnakai, spanguolės, baklažanas, greipfrutas, žalios pupos, svogūnai, porai, citrinos, laimas, lobsteris, mangas, grybai, nektarinai, apelsinai, papaja, moliūgas, avietės, krienai, ananasas,špinatai, ridikai, ropė, arbūzas, pomidorai, mandarinai.

Jei prieš miegą valgysite aukščiau išvardintų produktų, tikrai nepriaugsite svorio. Jeigu šį mitybos principą suderinsite su fiziniu krūviu, tuomet greitai svorio net numesite.

Be to, prie natūralių riebalų degintojų galima priskirti ir visus pieno produktus. Neseniai paskelbtame Knoksvilio Tennesi mitybos ir medicinos universiteto profesoriaus Maiklo Žemelio moksliniame tyrime nurodoma, kad laikantis vienodo kaloringumo dietos, kurios metu vartojama pieno produktų, svorio netenkama du kartus greičiau. Riebalai sudeginami greičiau, nes veikiant kalciui, esančiam pieno produktuose, skyla riebalų ląstelės.

Todėl sūris, jogurtas ir pienas – taip pat puikus maistas, padedantis sumažinti svorį. Taigi storėjame todėl, kad pernelyg daug valgom. Ką gi mums daryti? Akivaizdu – mažiau valgyti. Be to, mažiau valgyti reikia bet kuriuo paros metu.

Praeityje dauguma žmonių buvo ūkininkai. Jiems reikėjo daug energijos, kad paruoštų fermą ir visus jos gyventojus ateinančiai dienai: apeitų gyvulius, pamelžtų karves, pašertų kiaules, surinktų kiaušinius vištidėje ir t.t. Šiandien daugumai iš mūsų kažin ar reikia padaryti ką nors daugiau nei išlipti iš lovos, nueiti į tualetą ar iki virtuvės. Žinoma, jei tik neturite įpročio maudytis duše (o aš turiu tokį). O atsakingiausias darbas ryte – suvalgyti savo pusryčius. Todėl net pusryčiai turi būti lengvi. Maksimalus jų kaloringumas neturi viršyti 700 kcal. O štai pietūs turi būti pilnaverčiai. Pietūs – dienos vidurys, visi skysčiai Jūsų organizme juda laisvai, Jūs įtemptai dirbate, pasiekiate rezultatų. Tuo metu reikia skirti laiko pagrindiniam dienos valgiui. Būtinai suvalgykite salotų. Tegu per pietus Jūsų lėkštėje atsidūrusiame maiste būna geras riebalų, angliavandenių ir baltymų derinys.

Būtinai įtraukite vaisius bei daržoves. Jei iš karto po vakarienės ruošiatės bėgti maratono distanciją, 1000 kalorijų Jums nesutrukdys. Jei Jūsų planai yra kuklesni ir apsiriboja televizoriaus žiūrėjimu bei knygos skaitymu lovoje, pakaks 300 – 400 kalorijų. Nors jei galite nevakarieniauti ir neprabundate naktimis nuo alkio, leisti po 5 valandos sau ilsėtis – pats protingiausias sprendimas.

Ką dar būtų galima pridurti? Šiandien Jūs pamišę dėl sveiko maitinimosi būdo ir ilgo gyvenimo. Tačiau turite sutikti, kad svarbus ne nugyventų metų, o laimėjimų skaičius. Jei organizmas nebus aktyvus, proporcingas ir sveikas, nebus ir ilgaamžiškumo džiaugsmo.

Kiekvieno organizmas individualus ir yra daugybė būdų išlaikyti formas. Galiu Jums pažadėti, kad palaipsniui susigrąžindami natūralias kūno proporcijas, jausitės laimingesni ir sveikesni. Taip, vakarienės atsisakymas turi dar vieną pliusą. Jeigu norint laikytis kokios nors radikalios dietos, Jums būtinai reikia pasitarti su gydytoju, tai norint nevalgyti po šeštos valandos vakaro, apsiriboti stikline pieno, dviem – trim riešutais vietoje pilnos keptuvės bulvyčių su kotletais, keliauti pas specialistus, kad priimtumėte šį sprendimą, Jums tikrai nereikės.

Autorius: www.eli.lt

Lieknėjimo Esmė:
*Nevalgom po val.
*Sportuojam (judam).
*Pasidarom liniuotę.







Paskutinį kartą redagavo Akela, Pen. 01 06, 2012 5:57 pm. Redaguota 1 kartą
Atgal į viršų Go down
http://azur.forumlt.com
Akela
Administrator
Administrator
avatar


RašytiTemos pavadinimas: Re: Nevalgau po 18val.   Pen. 01 06, 2012 5:57 pm

Sveiki visi. Gana iš manęs visokių ribojimų... Aš noriu būti laisva. valgis
Jau kelinta diena nebevalgau po 18val. Sunku, bet užtat diena valgau ką noriu.
Galit prisidėti prie manes, galit neprisidėti... Bet aš gyvenime nesilaikysiu jokios dietos daugiau. Viskas, gana! Supermamoj mūsų nemažai, ir lieknėjam po biški...
Aš lankau pilvo šokius ir darau namie kalanetika, nors kalanetika prisiversti daryti sunku.... Šokius lankau du kartus per savaite... Tokios naujienos. Jaučiu, kad čia būsiu viena, bet tiek to eyeroll svarbu man rezultatas o ne kompanija... Supermamoj tada paplepesiu lol
Atgal į viršų Go down
http://azur.forumlt.com
Aušra
Atkaklus Dalyvis
Atkaklus Dalyvis
avatar


RašytiTemos pavadinimas: Re: Nevalgau po 18val.   Pen. 01 27, 2012 1:55 am

Ziuriu cia isviso jau mazai musu besilanko cry ech is kur man gauti tiek uzsispyrimo, kad po 6 vakarano nebevalgyti, as net 9 val noriu kazko uzkasti, o kai pradedu kramtyti, tai norisi dar ir dar doh
Atgal į viršų Go down
Sponsored content




RašytiTemos pavadinimas: Re: Nevalgau po 18val.   

Atgal į viršų Go down
 
Nevalgau po 18val.
Rodyti ankstesnę temą Rodyti sekančią temą Atgal į viršų 
Puslapis 11

Permissions in this forum:Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume
~`.:MK-Azur:.`~ :: Grožis ir sveikata :: Dietos-
Pereiti į: